Київ, пр. Бажана, 30, кв. 8                  

ccc@ccc.kiev.ua

Закупівлі
Закупівля послуг з проведення дослідження та розробки

Форма Т01

лютий 2013 р.

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ ПОСЛУГ

Благодійний фонд «Творчий центр ТЦК» проводить закупівлю послуг з проведення дослідження та розробки

Реєстраційний номер процедури закупівлі: 2013-01

Вид закупівлі: запит цінових пропозицій

Назва та місцезнаходження замовника: Благодійний фонд «Творчий центр ТЦК», пр-т Бажана, 30, к.7, м. Київ, 02140

Опис предмета закупівлі: послуги з проведення дослідження та розробки методики, збору та аналізу даних, необхідних для оцінки соціального та економічного внеску благодійних організацій України.

Адреса веб-сайту замовникаwww.ccc-tck.org.ua

Строк надання послуги: березень - травень 2013 р.

Місце і строк подання цінових пропозицій:

для поштових відправлень - пр-т Бажана, 30, офіс 8, м. Київ,02140,

електронною поштою - адреса: palyvoda@ccc.kiev.ua; тема листа: «тендер 2013-01»

Документи мають бути надіслані до 18:00 11 березня 2013 року.

Строк дії цінової пропозиції: протягом 60 днів з дня подання цінової пропозиції.

Основні умови договору про закупівлю: Вартість послуги не може перевищувати 12000 грн. Послуги мають включати: розробку методики обрахунку соціального та економічного внеску благодійних організацій та сектору в цілому; збір даних для аналізу соціального та економічного внеску сектору благодійних організацій; підготовку звіту за результатами аналізу у відповідності до узгодженого формату.

З детальними вимогами до надання послуги можна ознайомитися в додатку до цього оголошення.

Цінова пропозиція має включати:

  • Лист щодо бажання участі в конкурсі;
  • Короткий опис, що включає:
    • Опис відповідного досвіду;
    • Опис підходів по проведенню дослідження:
    • Опис аналізу даних.
  • Калькуляцію вартості послуги (бюджет)
  • Резюме
  • Список осіб, що можуть засвідчити кваліфікацію заявника.

Крім того, для фізичних осіб-підприємців обов'язковою умовою є надання:

  • Копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
  • Копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців із зазначенням КВЕД
  • Копії свідоцтва платника єдиного податку

Прізвище, ім'я та по батькові посадової особи ТЦК, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками процедури закупівлі: Паливода Любов


ДОДАТОК
до оголошення про закупівлю послуг

ВИМОГИ ДО НАДАННЯ ПОСЛУГ

з дослідження та розробки методики, збору та аналізу даних необхідних для оцінки соціального та економічного внеску благодійних організацій України   

Творчий центр ТЦК для оголошує закупівлю послуг з дослідження та  розробки методики, збору та аналізу даних, необхідних для оцінки соціального та економічного внеску благодійних організацій України

 У період зростання благодійності та підвищеної уваги, яка привертається до неї не лише організаціями, покликаними займатись благодійністю за своєю місією діяльності, але і зірками естради та політиками, відомими спортсменами та представниками влади, важливим питанням є ефективність благодійної діяльності. В усьому світі благодійність розглядається як діяльність, яка може не лише покращити життя нужденних, але і як можливість суттєво впливати на життя людей та добробут громад. Тому нагальним питанням є знайти відповідь на питання: якою є соціальна та економічна цінність благодійних організацій України?

Детальний опис програми дослідження надається в Технічному завданні (додаток 1)

Надавач послуг має здійснити такий обсяг робіт:

  • Розробити методику обрахунку соціального та економічного внеску благодійних організацій та сектору в цілому;
  • Зібрати дані для аналізу соціального та економічного внеску сектору благодійних організацій;
  • Підготувати звіт за результатами аналізу у відповідності до узгодженого формату.

План та очікувані результати експерта надання послуг

Діяльність

Термін виконання

Результати

Аналіз матеріалів, документів, тощо 20 березня 2013 Список матеріалів та документів
Узгодження методики 31 березня 2013 Методика
Збір та аналіз даних 30 квітня 2013 Список запитів, дані
Підготовка звіту 15 травня 2013 Звіт

Вимоги експерта до надавача послуг:

  • Досвід проведення соціальних досліджень;
  • Досвід роботи з державними установами щодо отримання інформації:
  • Володіння українською мовою та досвід підготовкі звітів.

Для участі в конкурсі бажаючі повинні надати інформацію цінову пропозицію, яка має включати такий обсяг документів:

  • Лист щодо бажання участі в конкурсі;
  • Короткий опис, що включає:
    • Опис відповідного досвіду;
    • Опис підходів по проведенню дослідження:
    • Опис аналізу даних.
  • Бюджет
  • Резюме
  • Список осіб, що можуть засвідчити кваліфікацію заявника.

Крім того, для фізичних осіб-підприємців обов'язковою умовою є надання:

  • Копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
  • Копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців із зазначенням КВЕД
  • Копії свідоцтва платника єдиного податку

Передбачається, що вартісь даної роботи не перевищить $1,500.

Примітка – кошти не можуть бути витрачені на придбання обладнання.

Оцінка цінових пропозицій

Всі зацікавлені кандидати мають надати свої пропозиції в електронному вигляді на адресу Любові Паливоди, Palyvoda@ccc.kiev.ua до 18 години11 березня 2013 року

Надані пропозиції будуть оцінені за наступними критеріями:

  • Співвідношення ціна-якість пропонованих послуг;Якість пропозиції;
  • Досвід та кваліфікація дослідника надавача послуг;
  • Вартість послуги.

Рішення щодо обраного надавача послуг буде прийнято до 13 березня 2013 року.

Часові рамки дослідження:

Оголошення тендеру 26 лютого
Оголошення переможця 13 березня
Укладання договору 15 березня
Погодження методики 31 березня
Збір та аналіз інформації 30 квітня
Підготовка звіту 15 травня

Контактна особа

Всі запити, уточнення надсилати  ЛИШЕ в електронному вигляді Любові Паливоді на адресу palyvoda@ccc.kiev.ua.

Додаток 1.

ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ
на проведення дослідження
щодо соціальної та економічної цінності сектору благодійних організацій України

У період зростання благодійності та підвищеної уваги, яка привертається до неї не лише організаціями, покликаними займатись благодійністю за своєю місією діяльності, але і зірками естради та політиками, відомими спортсменами та представниками влади, важливим питанням є ефективність благодійної діяльності. В усьому світі благодійність розглядається як діяльність, яка може не лише покращити життя нужденних, але і як можливість суттєво впливати на життя людей та добробут громад. Тому нагальним питанням є знайти відповідь на питання: якою є соціальна та економічна цінність благодійних організацій України?

ВАЖЛИВІСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ (НУ І ЩО?)

Важливість отримання такої відповіді полягає не лише в тому, щоб спонукати більш заможних ділитись з менш успішними, але і в тому, щоб зрозуміти якою є доля «непомітного» сектору благодійних організацій України у ВВП країни; яким є вплив благодійних внесків на тих, хто їх отримує; яку долю соціального та економічного благополуччя створюють благодійні організації; та наскільки виправданим є звільнення від податків організацій, що отримують благодійні пожертви та надають благодійну допомогу.

ОГЛЯД ІСНУЮЧОГО ДОСВІДУ

Важливим викликом останнього часу є не лише оцінка вкладу та цінності благодійних організацій, але і розробка ефективного інструменту для проведення такого аналізу. Проведення досліджень такого типу пов'язано як з методологічними, так і фінансовими викликами. Це і диктує наявність обмеженого числа досліджень, які торкаються питань соціальної та економічної цінності діяльності благодійних організацій. Необхідно зауважити, що проведені дослідження не торкаються всього сектору, а сфокусовані на певних сегментах та організаціях благодійного сектору.

Щорічне дослідження, яке проводить організація Independent Sector (USA), показало, що вартість години, яку присвячує волонтер, працюючи на благодійні цілі зросла з 1980 року з $7.46 до $19.51 в 2007 році. Оцінка вкладу волонтерів теж показала, що 83.9 мільйонів американців (44% дорослого населення) своєю добровільною роботою в лікарнях, школах, тощо замінюють 9 мільйонів працівників з заробітною платою в 239 мільярдів.

Дослідження щодо внеску 7,614 неурядових організацій, розташованих у Вашингтоні, показало, що ці організації надають роботу 218,000 співробітникам, фонд заробітної плати з податками яких складає 9.6 мільярди доларів щороку. 9 з 10 випускників тренінгової програми організації Northen Virginia Family Service знаходять роботу, а 75% з них програма сприяла у підвищенні доходів майже вдвічі.

Дані Державної податкової адміністрації України свідчать, що у 1999, 4,000 українських неприбуткових організацій отримали доходів на $25 мільйонів (0.002% від ВВП). У 2003 році лише внесок благодійних організацій склав 0.4% у ВВП України, у 2004 році ця доля зросла до 0,45%, а за дев'ять місяців 2004 року, благодійні організації отримали доходів більш як $237 мільйонів з $576 мільйонів, зароблених неурядовими організаціями України ( або 0.83% ВВП). Внесок неурядових організацій особливо важливий на місцевому рівні. Так, витрати бюджету на соціальні потреби м.Броди Львівської області у 2004 році склали $365,000. Лише один проект неурядової організації, отриманий від програми технічної допомоги, приніс у місто$50,000 (або 14% від витрат місцевого бюджету) направлений на покращення соціальної політики щодо інвалідів дітей та молоді. Такого ж розміру проект склав 28% місцевих витрат на вирішення соціальних питань у невеликому місті Сокаль Львівської області.

Дослідження, проведені у 2005 році (Паливода) показали, що 54 благодійних організації з Львівської та Донецької областей працевлаштували 548 працівників на повний робочий день та 144 на часткову зайнятість. У цих організаціях працювало 851 волонтерів, кожен з яких віддавав роботі щонайменше 5 годин на тиждень. Середня заробітна плата співробітників цих організацій складала від $38 до $147, в той час, коли середня зарплата по Україні складала $128 (Державний комітет по статистиці, січень 2005 року).

Дослідження 2008 року щодо соціальної та економічної цінності приватних фондів та фондів громад (Роберт Шапіро та Апарна Мацур, грудень 2008 року) показало, що кожний долар наданий у вигляді грантів у 2007 році приніс прямої економічної користі на $8.58. в результаті, 42,9 мільярдів доларів, наданих у вигляді грантів та іншої підтримки приватними фондами та фондами громад в 2007 році принесло суспільству прямих, соціальних та економічних вигод на суму в 367,9 мільярдів доларів. Дослідження також показало пряму залежність розміру благодійних внесків від існуючого податкового законодавства та продемонструвало, що діяльність приватних фондів та фондів громад генерує соціальний та економічний вклад, який втричі перевищує «втрати» від пільгового оподаткування цих благодійних організацій.  

Згадані вище дослідження дають змогу побачити, що сектор благодійних організацій має прихований соціальний та економічний потенціал, який необхідно не лише використовувати, але і розуміти як його найкраще і найефективніше використати. А такому розумінню можуть сприяти дослідження існуючого сектору благодійності та організацій, які працюють на благо суспільства.

КОНЦЕПЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

Не дивлячись на довге існування благодійності в її різних формах, відомо не так багато спроб оцінити її ефективність та вплив. Це пов'язано не лише з тим фактом, що визначення самого терміну «благодійність» є різним у різних країнах, але і тим, що благодійністю займається чи, потенційно, може займатись кожний, навіть не усвідомлюючи цього. Оскільки, формально, благодійною діяльністю займаються організації, що юридично зареєстровані та визнані державною владою такими, що мають право цим займатись, перш за все, важливо оцінити соціальну та економічну «вартість» та цінність цих організацій. Тому цільовою групою даного дослідження є благодійні організації (в усіх їх різноманітті назв як то фонд, фундація, установа, інституція тощо), зареєстрованих чи перереєстрованих в Україні відповідно до Закону України «Про благодійність та благодійні організації».

Для оцінки економічної вартості благодійних організацій використовуватимуться статистичні дані щодо річних доходів та витрат, кількість співробітників та суми сплачених податків тощо, отримані з державних органів влади таких як Державна податкова адміністрація, пенсійний фонд, Державного департаменту статистики, Міністерства юстиції, Національного банку України тощо. Для отримання як більш повної картини, так і динаміки та тенденцій розвитку сектору благодійних організацій, планується порівнювати згадані вище дані за декілька останніх років.

Соціальна цінність благодійних організацій буде оцінена через застосування двох підходів. Перший підхід базується на поділі всіх благодійних організацій за напрямками діяльності (за відлік береться поділ, визначений у Податковому звіті про використання коштів неприбутковими організаціями) і аналіз внеску благодійного сектору у світлі соціальних проблем суспільства (за даними державної статистики, соціологічних  опитувань, звітів тощо). Другий підхід базується на проведенні детального аналізу декількох програм обраних благодійних організацій. Тут за основу для аналізу будуть братись як об'єм доходів та витрат, джерела залучених ресурсів, величина цільової аудиторії, вартість наданих послуг у порівнянні з ціною подібних послуг, наданих державою чи бізнесом, так і створену додаткову вартість в результаті діяльності благодійних організацій. Для застосування другого підходу буде відібрана невелика кількість організацій, оскільки даний підхід є методологічно складним та вимагає значних часових ресурсів. Організації будуть обиратися на основі їх бажання та за розміром та розмахом діяльності. Передбачається, що це будуть як відомі благодійні фонди, так і невеликі організації національного та регіонального рівня. Важливим критерієм для обрання організації буде не лише бажання самих організації взяти участь у дослідженні, але і термін її  діяльності. Це важливо для можливості порівняти діяльність конкретних організацій у контексті загальноукраїнських тенденцій.

Для перевірки достовірності отриманих даних аналізу, вони будуть розглянуті у світлі подібних досліджень інших країн.

МЕТОДОЛОГІЯ

Метою даного дослідження є оцінка соціальної та економічної цінності благодійних організацій України.

Завданнями дослідження є наступні:

  • Оцінити економічний вклад благодійних організацій України починаючи з 2004 року;
  • Оцінити соціальний вклад діяльності благодійних організацій України;
  • Підрахувати суму соціального та економічного повернення на кожну витрачену 1 гривню благодійними організаціями України
  • Порівняти соціальний та економічний вклад благодійних організацій України з сумою «втрачених» податків, на яку ці організації були звільнені.

Предметом дослідження є благодійні організації України. Об'єктом дослідження є соціальна та економічна цінність благодійних організацій України.

Гіпотези

  • Економічний вклад благодійних організацій України становить більше 1% ВВП країни
  • Річний економічний вклад благодійних організацій України зростає з 2004 року
  • Річні доходи благодійних організацій України  зростають з 2004 року
  • Витрати на річні програми благодійних організацій України зростають з 2004 року
  • Соціальний вклад благодійних організацій України є суттєвим для цільових груп, з якими організації працюють
  • Сума соціального та економічного ефекту перевищує зроблені витрати благодійними організаціями України, тобто кожна вкладена гривня благодійними організаціями України приносить більший внесок, ніж 1 гривня
  • Сума соціального та економічного вкладу благодійних організацій України перевищує суму «втрачених» податків, на яку ці організації були звільнені.

Вибірка

Для оцінки економічного вкладу благодійних організацій України будуть використовуватись дані щодо діяльності всіх благодійних організацій України, які подають звіти. Ці дані будуть отримані від Державної податкової адміністрації, пенсійного фонду, статистики, Міністерства юстиції, Національного банку України тощо.

Для оцінки соціальної цінності благодійних організацій України планується обрати до 10 організацій за наступними критеріями:

  • Організація має бути заснована не пізніше 2004 року;
  • Організації мають представляти різний рівень реєстрації (місцевий, всеукраїнський та міжнародний);
  • Організації мають працювати на різних рівнях;
  • Організації мають працювати, як мінімум, у двох напрямках діяльності;
  • Організації мають мати бажання взяти участь у дослідженні та надати доступ до своїх програм, цільових груп та фінансових даних та звітів.

Опис змінних

Для оцінки соціального та економічного вкладу сектору благодійних організацій та перевірки гіпотез будуть використовуватись наступні дані (перелік не є вичерпним):

  • Кількість оплачуваного персоналу благодійних організацій
  • Сума фонду заробітної плати благодійних організацій
  • Кількість волонтерів, які працюють у благодійних організацій
  • Загальна кількість годин за місяць, які віддає волонтер праці і благодійних організацій
  • Кількість прямих клієнтів, яких обслуговує благодійні організації
  • Джерела фінансування
  • Сума річних доходів благодійних організацій
  • Сума річних витрат на діяльність благодійних організацій
  • Сума сплачених податків на оплату праці в благодійних організацій
  • Сума «невиплачених» податків благодійними організаціями
  • Розмір ВВП України
  • Витрати бюджету України на певні напрямки діяльності, в яких теж працюють благодійні організації
  • Матеріальні ресурси благодійних організацій

Збір даних та інструментарій

Дані, необхідні для оцінки та економічного вкладу сектору благодійних організацій та перевірки гіпотез будуть отримані на запити до відповідних державних органів влади, під час проведення зустрічей та інтерв'ю з обраними благодійними організаціями, з аналізу відповідних документів, звітів та матеріалів тощо. Для проведення інтерв'ю будуть розроблені структуровані анкети.

Методи

Планується, що при проведенні дослідження будуть використовуватись різноманітні методи, такі як аналіз літератури, документів, матеріалів, програм, фінансових показників; проведення індивідуальних та групових інтерв'ю; спостереження тощо.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

Діяльність

Термін виконання

Аналіз матеріалів, документів, тощо 20 березня 2013
Узгодження методики 31 березня 2013
Збір та аналіз даних 30 квітня 2013
Проведення зустрічей та інтерв'ю 1 травня 2013
Підготовка звіту 15 травня 2013
Презентація звіту 31 травня 2013

 

КОМАНДА

Планується, що дослідження буде проведене двома консультантами. Один консультант є експертом у благодійності та громадянському суспільстві, другий - у фінансових та податкових питаннях, що стосуються благодійних організацій та благодійності в цілому. По мірі необхідності будуть залучатись інші експерти та спеціалісти.

В результаті проведення дослідження планується:

  • Підготовити аналітичний звіт в письмовому та електронному вигляді у відповідності до формату, наданому в Додатку і.
  • Проведення презентацій основних результатів дослідження для всіх зацікавлених сторін.
  • Широке розповсюдження результатів черех ЗМІ, на конференціях та зустрічах тощо.

ОБМЕЖЕННЯ

Проведення даного дослідження може бути пов'язано з деякими обмеженнями як суб'єктивного, так і об'єктивного характеру.

Серед суб'єктивних обмежень необхідно зазначити часовий ресурс, відведений на проведення дослідження. Обмежені часові рамки продиктовані як необхідністю швидко підготувати обґрунтування для державних органів влади перед їх розглядом проекту закону про благодійність, так і зайнятістю експертів в інших проектах. Разом з тим, дослідження такого роду ще не проводились в Україні і відсутність досвіду та кола експертів теж обмежать проведення даного дослідження.

 

Об'єктивними обмеженнями дослідження може послужити якість та неповнота даних, отриманих від державних органів влади. Разом з тим, об'єктивності результатів може завадити неможливість узагальнення певних отриманих результатів. Необхідно також пам'ятати, що оцінка цінності всіх організацій на національному рівні не проводилась в жодній країні через методологічні та фінансові виклики, пов'язані з такого типу досліджень.

 

ФОРМАТ АНАЛІТИЧНОГО ЗВІТУ

  1. Резюме
  2. Мета та завдання дослідження
  3. Методологія проведення дослідження
  4. Результати дослідження
  5. Висновки
  6. Рекомендації
  7. Додатки

 

Підготовлено Любов'ю Паливодою, PhD (USA)